Wat betekent het Coronavirus voor uw bewind, curatele of mentorschap?

– Update 2 april 2020 –

U kunt erop vertrouwen dat onze dienstverlening gewoon doorgaat. Inmiddels zijn we ook telefonisch weer goed bereikbaar.

Goede bereikbaarheid van de bewindteams door bellen via de laptop
Voor de Coronacrisis verliepen de meeste telefoontjes via de telefooncentrale. Dit betekende dat onze (assistent) bewindvoerders op kantoor moesten zijn om de telefoon op te nemen. Voortaan kunnen de (assistent) bewindvoerders de telefoon aannemen vanuit huis via hun laptop met een headset. Dit betekent dat u weer direct bij uw bewindteam terechtkomt en geen last meer heeft van lange wachttijden.

U ontvangt gewoon uw leefgeld
U hoeft zich geen zorgen te maken over de uitbetaling van uw leefgeld. U ontvangt uw leefgeld zoals u gewend bent. Ook de betalingen die we namens u doen, gaan gewoon door.

Geen spreekuren op locatie
Alle persoonlijke spreekuren gaan niet door. U kunt uw vragen per telefoon of per e-mail stellen. Zodra de spreekuren weer plaatsvinden, volgt er opnieuw een bericht.

Behoefte aan persoonlijk contact?
Heeft u behoefte aan persoonlijk contact? Stuur ons een mail en wij plannen een afspraak met u voor videobellen.

Persoonlijke afspraak of intake? Alleen via videobellen of gewoon bellen
Voor uw en onze veiligheid is er zo weinig mogelijk persoonlijk contact. In plaats daarvan doen wij de intakes en afspraken voorlopig via videobellen of gewoon bellen. Kortom, face-to-face contact maar dan op afstand.

Aanmelden voor bewind, curatele en mentorschap kan nog steeds!
Aanmelden voor bewind, curatele en mentorschap kan nog steeds via de website, telefonisch 0345 62 00 88 of via info@obin.nl. De intakes doen we voorlopig via een vorm van videobellen of gewoon bellen. Het is even wennen, maar het werkt over het algemeen best goed. Onze bewindvoerders hebben al diverse intakes met videobellen verzorgd. Juist in deze tijd willen wij er graag voor iedereen zijn.